Sıkça Sorulan Sorular

GİDEN ÖĞRENCİ

Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği öğrencisi olmak için ne yapmalıyım? Erasmus+ Staj hareketliliği öğrencisi olmak için ne yapmalıyım?

Cevap: Dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını inceleyiniz. İlgili linkler aşağıdadır:

http://international.deu.edu.tr/erasmus-ogrencisi-olmak-icin-ne-yapmaliyim/

http://international.deu.edu.tr/erasmus-staj-hareketliligi-ogrencisi-olm…

ERASMUS+ hareketliliğinden faydalanarak 20.. / 20.. akademik yılında seçtiğim üniversiteye gitmeye hak kazandım. Erasmus koordinatörüme nasıl ulaşabilirim?

Cevap: Bölümümüzde Erasmus koordinatörü olarak görev yapan birden çok kişi bulunmaktadır. Bu nedenle, DEÜ dış ilişkiler koordinatörlüğü gitmeye hak kazananlar listesini yayınladıktan sonra koordinatörler aralarında görev paylaşımı yapmaktadır. Bu paylaşımdan sonra araştırma görevlilerinin bulunduğu odaların kapılarına ya da panolara liste asılmaktadır. Listede koordinatörünüzü ve iletişim adresini bulabilirsiniz.

Dokuz Eylül Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından yayınlanan Erasmus+ hareketliliği listesi asil adayları arasındayım. Nasıl bir süreç izlemem gerekiyor?

Cevap: Lütfen Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Giden Öğrenci İş Akış Şemasını inceleyiniz. Sorumlu kişi sütununda “DEÜ bölüm koordinatörü” yazan aşamalarda koordinatörünüze başvurunuz. Bölüm koordinatörünüze danışmadan önce dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını detaylı bir şekilde incelediğinizden emin olunuz.

Tercihimi değiştirebilir miyim?

Cevap: Öğrencilerin tercih değişikliği yapabilmesi için boş kontenjanların bulunması gerekmektedir. Boş kontenjanlar olması durumunda talebiniz değerlendirilerek gideceğiniz üniversite tercihiniz değiştirilebilir.

Öğrenim anlaşması nedir ve nasıl hazırlayacağım?

Cevap: Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Orada alacağınız dersleri gösterir.

http://international.deu.edu.tr/wp-content/uploads/2015/07/ogrenim-anlasmasi-OGRENIM-TR.pdf adresinden nasıl hazırlayacağınız ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.

Öğrenim anlaşmasının hazırlanması esnasında dersleri seçerken neye dikkat etmeliyim?

Cevap: Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir. Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 akademik yıl için 60 AKTS kredisi hedeflenmelidir. Erasmus programı ile yurt dışına gidip döndükten sonraki ders döneminde DEÜ’de almanız gereken zorunlu dersleri, öğrenim anlaşmasına yazmayınız.

Öğrenim Anlaşması tamamlandıktan sonra alacağım derslerde yurtdışına gitmeden ya da gittikten sonra değişiklik yapabilir miyim?

Cevap: Evet, bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz. Ancak, çeşitli nedenlerle öğrenim anlaşmasında yapılacak olan değişikliklerin, öğrencinin gittiği yükseköğretim kurumunda akademik dönemin başlamasını takiben en geç 1 ay içinde yapılmış olması ve öğrencinin kendi yükseköğretim kurumu ve öğrencinin gittiği yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından onaylanmış olması gerekmektedir.

Pasaport ve vize işlemlerini kendim mi yapmak zorundayım?

Cevap: Evet. Pasaport ve vize işlemleri öğrencinin sorumluluğundadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi için Erasmus ID Code nedir?

Cevap: TR IZMIR01

Erasmus+ öğrenim dönemim için kalacak yerimi kim ayarlıyor?

Cevap: Gidecek öğrenci veya üniversite personeline kalacak yer ayarlanması merkezin veya üniversitelerin sorumluluğunda değildir. Üniversitemiz tarafından Erasmus öğrencisi seçilen öğrenciler gidecekleri kuruma da başvuru yaparlar. Bu başvuru esnasında misafir olacakları kurum tarafından genellikle öğrenciye bir “barınma formu” (accommodation form) iletilir ya da barınma olanaklarına dair bilgi verilir (yurtlara son başvuru tarihleri, istenen belgeler, yurt/barınma ücretleri, vs). Karşı kurumun Uluslararası Ofis Birimi size nerede kalınabileceği, üniversite ve şehirdeki konaklama imkanları ile ilgili bilgi ve tavsiyeler verecektir. Barınma ile ilgili sunulan bilgileri takip etmeli, eğer uygun bir seçenek sunulmuyorsa kendi barınma olanaklarınızı araştırmalısınız.

Erasmus öğrencisi seçildikten sonra ne zaman Erasmus+ hibesini alacağım?

Cevap: Seçilen öğrencilere ödemeler iki taksitte yapılır. Öğrencinin gitmesi öngörülen süreye göre hesaplanan toplam hibenin %80’i – Ulusal Ajans tarafından üniversite hesabına geçirildikten sonra –  ilk ödeme olarak verilir. İkinci taksit ise, öğrenim dönemi sonunda “katılım sertifikası”nda yer alan ve pasaport giriş-çıkış tarihleri kesin gerçekleşme süresi dikkate alınarak yapılır. Kasıtlı olarak sorumluluklarını yerine getirmeyen öğrencinin kalan ödemesinin kısmen veya tamamen yapılmaması veya yapılmış bulunan ödemesinin iadesinin istenmesi hakkı saklıdır.

 

GELEN ÖĞRENCİ

Başvuru süreci ile ilgili bilgilere nereden ulaşabilirim?

Cevap: Dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını inceleyiniz. İlgili linkler aşağıdadır:

http://international.deu.edu.tr/erasmus/

http://international.deu.edu.tr/erasmus-gelen-ogrenci/

Dokuz Eylül Üniversitesi için Erasmus ID Code nedir?

Cevap: TR IZMIR01

Gelen öğrenciler için gerekli başvuru belgelerine nereden ulaşabilirim?

Cevap: http://international.deu.edu.tr/erasmus-gelen-ogrenci/ sayfasından gerekli belgelere ulaşabilirsiniz.

Dokuz Eylül Üniversitesi'ne geldim ve ders kaydı yapmak istiyorum. Ancak öğrenim anlaşmasında yazılan derslerin bir kısmının Tınaztepe kampüsüne uzak başka bir kampüste alındığını öğrendim (örn. Güzel Sanatlar Fakültesi) ve dersleri değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Cevap: Öğrenim anlaşmanızı imzalayan Dokuz Eylül Üniversitesi Erasmus koordinatörü ile iletişime geçin. Böylece öğrenim anlaşmanız yeniden yapılandırılacaktır.

Erasmus+ öğrenim dönemim için kalacak yerimi kim ayarlıyor?

Cevap: Gidecek öğrenci veya üniversite personeline kalacak yer ayarlanması merkezin veya üniversitelerin sorumluluğunda değildir. Üniversitemiz tarafından Erasmus öğrencisi seçilen öğrenciler gidecekleri kuruma da başvuru yaparlar. Bu başvuru esnasında misafir olacakları kurum tarafından genellikle öğrenciye bir “barınma formu” (accommodation form) iletilir ya da barınma olanaklarına dair bilgi verilir (yurtlara son başvuru tarihleri, istenen belgeler, yurt/barınma ücretleri, vs). Karşı kurumun Uluslararası Ofis Birimi size nerede kalınabileceği, üniversite ve şehirdeki konaklama imkanları ile ilgili bilgi ve tavsiyeler verecektir. Barınma ile ilgili sunulan bilgileri takip etmeli, eğer uygun bir seçenek sunulmuyorsa kendi barınma olanaklarınızı araştırmalısınız.