GİDEN ÖĞRENCİ
Cevap: Dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını inceleyiniz. İlgili linkler aşağıdadır:
http://international.deu.edu.tr/erasmus-ogrencisi-olmak-icin-ne-yapmaliyim/
http://international.deu.edu.tr/erasmus-staj-hareketliligi-ogrencisi-olm…
Cevap: Bölümümüzde Erasmus koordinatörü olarak görev yapan birden çok kişi bulunmaktadır. Bu nedenle, DEÜ dış ilişkiler koordinatörlüğü gitmeye hak kazananlar listesini yayınladıktan sonra koordinatörler aralarında görev paylaşımı yapmaktadır. Bu paylaşımdan sonra araştırma görevlilerinin bulunduğu odaların kapılarına ya da panolara liste asılmaktadır. Listede koordinatörünüzü ve iletişim adresini bulabilirsiniz.
Cevap: Lütfen Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Giden Öğrenci İş Akış Şemasını inceleyiniz. Sorumlu kişi sütununda “DEÜ bölüm koordinatörü” yazan aşamalarda koordinatörünüze başvurunuz. Bölüm koordinatörünüze danışmadan önce dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını detaylı bir şekilde incelediğinizden emin olunuz.
Cevap: Öğrencilerin tercih değişikliği yapabilmesi için boş kontenjanların bulunması gerekmektedir. Boş kontenjanlar olması durumunda talebiniz değerlendirilerek gideceğiniz üniversite tercihiniz değiştirilebilir.
Cevap: Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Orada alacağınız dersleri gösterir.
http://international.deu.edu.tr/wp-content/uploads/2015/07/ogrenim-anlasmasi-OGRENIM-TR.pdf adresinden nasıl hazırlayacağınız ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.
Cevap: Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir. Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 akademik yıl için 60 AKTS kredisi hedeflenmelidir. Erasmus programı ile yurt dışına gidip döndükten sonraki ders döneminde DEÜ’de almanız gereken zorunlu dersleri, öğrenim anlaşmasına yazmayınız.
Cevap: Evet, bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz. Ancak, çeşitli nedenlerle öğrenim anlaşmasında yapılacak olan değişikliklerin, öğrencinin gittiği yükseköğretim kurumunda akademik dönemin başlamasını takiben en geç 1 ay içinde yapılmış olması ve öğrencinin kendi yükseköğretim kurumu ve öğrencinin gittiği yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından onaylanmış olması gerekmektedir.
Cevap: Evet. Pasaport ve vize işlemleri öğrencinin sorumluluğundadır.
Cevap: TR IZMIR01
Cevap: Gidecek öğrenci veya üniversite personeline kalacak yer ayarlanması merkezin veya üniversitelerin sorumluluğunda değildir. Üniversitemiz tarafından Erasmus öğrencisi seçilen öğrenciler gidecekleri kuruma da başvuru yaparlar. Bu başvuru esnasında misafir olacakları kurum tarafından genellikle öğrenciye bir “barınma formu” (accommodation form) iletilir ya da barınma olanaklarına dair bilgi verilir (yurtlara son başvuru tarihleri, istenen belgeler, yurt/barınma ücretleri, vs). Karşı kurumun Uluslararası Ofis Birimi size nerede kalınabileceği, üniversite ve şehirdeki konaklama imkanları ile ilgili bilgi ve tavsiyeler verecektir. Barınma ile ilgili sunulan bilgileri takip etmeli, eğer uygun bir seçenek sunulmuyorsa kendi barınma olanaklarınızı araştırmalısınız.
Cevap: Seçilen öğrencilere ödemeler iki taksitte yapılır. Öğrencinin gitmesi öngörülen süreye göre hesaplanan toplam hibenin %80’i – Ulusal Ajans tarafından üniversite hesabına geçirildikten sonra – ilk ödeme olarak verilir. İkinci taksit ise, öğrenim dönemi sonunda “katılım sertifikası”nda yer alan ve pasaport giriş-çıkış tarihleri kesin gerçekleşme süresi dikkate alınarak yapılır. Kasıtlı olarak sorumluluklarını yerine getirmeyen öğrencinin kalan ödemesinin kısmen veya tamamen yapılmaması veya yapılmış bulunan ödemesinin iadesinin istenmesi hakkı saklıdır.
GELEN ÖĞRENCİ
Cevap: Dış ilişkiler koordinatörlüğünün web sayfasını inceleyiniz. İlgili linkler aşağıdadır:
Cevap: TR IZMIR01
Cevap: http://international.deu.edu.tr/erasmus-gelen-ogrenci/ sayfasından gerekli belgelere ulaşabilirsiniz.
Cevap: Öğrenim anlaşmanızı imzalayan Dokuz Eylül Üniversitesi Erasmus koordinatörü ile iletişime geçin. Böylece öğrenim anlaşmanız yeniden yapılandırılacaktır.
Cevap: Gidecek öğrenci veya üniversite personeline kalacak yer ayarlanması merkezin veya üniversitelerin sorumluluğunda değildir. Üniversitemiz tarafından Erasmus öğrencisi seçilen öğrenciler gidecekleri kuruma da başvuru yaparlar. Bu başvuru esnasında misafir olacakları kurum tarafından genellikle öğrenciye bir “barınma formu” (accommodation form) iletilir ya da barınma olanaklarına dair bilgi verilir (yurtlara son başvuru tarihleri, istenen belgeler, yurt/barınma ücretleri, vs). Karşı kurumun Uluslararası Ofis Birimi size nerede kalınabileceği, üniversite ve şehirdeki konaklama imkanları ile ilgili bilgi ve tavsiyeler verecektir. Barınma ile ilgili sunulan bilgileri takip etmeli, eğer uygun bir seçenek sunulmuyorsa kendi barınma olanaklarınızı araştırmalısınız.